Razprava: imunski sistem in aronija

Razprava: imunski sistem in aronija

Imunski sistem je zelo kompleksen, nanj pa vpliva praktično vse – od hrane, ki jo jemo, načina življenja, ravni stresa, zunanjih dejavnikov in čustvenega sveta posameznika. Veliko poslušamo o tem, kaj je dobro za imunski sistem in kaj ne. Lahko govorimo posplošeno? Seveda ne. Lahko pa opazujemo kako se posamična snov, ki je del določenega živila, obnaša v telesu in kako vpliva na imunski sistem.

 

Definicija imunskega sistema 

“Imunski sistem je organski sistem, sestavljen iz specializiranih celic, organov in procesov, ki nadzorujejo organizem in ga varujejo pred patogeni. Ključna značilnost imunskega sistema je sposobnost razločevanja med telesu lastnimi in tujimi molekulami, ki so izražene na površini celic ali plavajo v medceličnini, pri čemer v normalnih okoliščinah sprožijo imunski odziv samo tuje.”

Definicija povzeta pa Wikipediji 

 

Imunski sistem delimo na prirojen in pridobljen imunski sistem. Prvega dobimo od mame, drugega pa celo življenje razvijamo sami. Zanimiva informacija je tudi, da kar 80% celic imunskega sistema živi v črevesju.

Kratko malo je vsakodnevna naloga imunskega sistema, da v telesu prepoznava tujke in patogene (škodljive snovi) in jih odstranjuje. To počne na prefinjen način, katerega v večini primerov ne občutimo in se ga ne zavedamo – razen, kadar imunski sistem odreagira preveč burno in sproži alergijsko reakcijo.

Naša naloga je predvsem, da tako, kot si vsak dan umivamo zobe, tudi vsak dan v čim večji meri poskrbimo za optimalno delovanje imunskega sistema. Če je ta preveč obremenjen zaradi stresa, nepravilne prehrane in predhodnih stanj, bo naša odpornost veliko slabša. Tega pa si nihče ne želi, saj oslabljen imunski sistem ne pomeni zgolj hitrejše dovzetnosti za prehlade in gripe, temveč za seboj potegne še kup drugih dejavnikov tveganja.

 

 

Katere snovi krepijo imunski sistem?

V vseh splošnih priporočilih najdemo en kup navodil, kaj naj bi imunskemu sistemu pomagalo in kaj ga uničuje. Na drugi strani pa nas današnji življenjski slog malodane sili v stresen vsakdan in občasno poseganje po nezdravih živilih. Iluzorno je misliti, da bo jutri stresa manj, saj se le-ta ne bo zmanjšal sam od sebe. Zato je v današnjem času tudi tolikšna potreba po živilih in prehranskih dodatkih z visokim potencialom krepitve imunskega sistema. Vsekakor velja, da poskušajte izbirati zgolj živila ekološkega izvora, zadovoljiti telesno potrebo po spanju in se v čim večji meri izogibati dejavnikom tveganja (stres, alkohol, kajenje, premalo gibanja, ... )

A, ko smo ravno pri živilih in snoveh, ki krepijo imunski sistem, si poglejmo nekatere izmed njih in kako jih lahko vnesete v svoj vsakdan. Naj vas opozorimo, da vitamini in minerali, ki jih telo potrebuje niso v razmerju ali-ali, temveč in-in. Ne morete pričakovati, da bo vaš imunski sistem »zdrav kot dren«, če boste recimo v telo vnašali zgolj veliko cinka. Svetujemo vam, da čim več vitaminov in mineralov poskušate zaužiti s hrano in pijačo, manj pa z nadomestki. (Za podrobnejši odgovor se obrnite na zdravnika, farmacevta ali nutricionista.)

 

Spekter nujno potrebnih snovi za pravilno delovanje imunskega sistema: 

  • Aminokisline
  • Cink
  • Flavonoidne snovi
  • Kalcij
  • Karotenoidne dnovi
  • Magnezij
  • Mangan
  • Omega-3 maščobne kisline
  • Omega-6 maščobne kisline
  • Omega-9 maščobne kisline
  • Probiotične bakterije
  • Selen
  • Vitamin b6
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • Železo 

Vir snovi za pravilno delovanje imunskega sistema: Revija Naša lekarna št. 36, oktober 2009.

Gledano v grobem so to le nekateri od vitaminov in mineralov, ki jih telo nujno potrebuje in so odgovorni za optimalno delovanje imunskega sistema. K temu seznamu bi jih bilo moč dodati še kar precej.

 

Kako lahko aronija pozitivno vpliva na imunski sistem?

Črnoplodna aronija je rastlina z ogromno vitamini, minerali in flavonoidnimi snovmi (antocianini, natančneje). Če sklepamo po zgoraj navedenih elemetnih, ki ugodno vplivajo na delovanje imunskega sistema, potem je sklepanje, da je aronija res »super živilo«, neizogibna. Aronija je namreč bogata s cinkom, anticianini, kalcijem, magnezijem, manganom, vitaminom C, E, P in železom. Med drugim velja za enega najmočnejših poznanih antioksidantov v naravi. Z rednim vnosom vseh teh koristnih snovi v telo, ne spodbujate zgolj pravilnega delovanja imunskega sistema. Antocianini (spojina z antioksidativnimi učinki, ki daje hrani rdečo, vijolično in modro barvo) delujejo protivnetno in protivirusno, torej so pravi pomočniki imunskega sistema.

Lahko bi se še dalje poglabljali v študije aronije (povezavo do ene, vezane na njene pozitivne učinke na imunski sistem najdete spodaj), a bo najbolje, da se o njeni verodostojnosti in učinkih prepričate sami. Aa aronija je črnoplodna aronija najvišje kakovosti, vzgojena po principih ekološke pridelave, brez škropiv in kemičnih tretmajev. 100% matični sok Aa aronia predstavlja zgolj stisnjen sok iz plodov aronije, brez dodatkov vode, konzervansov ali katerihkoli drugih snovi. Priporočamo vam, da za dvig splošnega dobrega počutja naredite vsaj 3-mesečno kuro z matičnim sokom, kasneje pa ga prav tako lahko uporabljate na dnevni bazi. Priporočen dnevni odmerek je 0.3 dl matičnega soka aronije, torej eno šilce, saj boste v tej količini v telo vnesli širok spekter koristnih snovi. Odsvetujemo večji dnevni odmerek.

Ponudba 100% matičnega soka Aa aronija

 

 

Vir študije o povezavi aronije z imunskim sistemom:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4139804/

  

Veseli bomo, če nam boste sporočili, kako se po treh mesecih uporabe Aa aronija matičnega soka počutite. Svoje mnenje in izkušnje nam lahko sporočite na hello@sophily.si

 

Če z Aa aronija matičnim sokom po treh mesecih redne uporabe ne boste zadovoljni, vam vrnemo denar!

 

 

 

 ***DISCLAIMER: Nasveti iz tega bloga in strani Sophily.si niso nadomestilo za posvet z zdravnikom. Vse raziskave, uporabljene kot vir članka so opravljene na različnih sadežih aronije, nobena pa na aroniji, ki se uporablja za pridobivanje Aa aronija izdelkov.