Z aronijo nad slabokrvnost

Z aronijo nad slabokrvnost

Slabokrvnost oziroma anemija je težava, ki ni tako redka. Pravzaprav pomanjkanje železa velja za najpogostejšo prehransko motnjo! Nekateri se z njo soočate daljša obdobja v življenju, spet pri drugih gre za krajše prehodno stanje, recimo med nosečnostjo, po krvavitvah (močne menstruacije, razjede na želodcu, hemeroidi, odprte rane, ... ) ali zaradi hitrih in dramatičnih sprememb v življenju.

 

Kaj je slabokrvnost in kako nastane?

Da je nekdo slabokrven pomeni, da ima njegova kri zmanjšano sposobnost za prenos kisika do celic. Kaj ima to z železom, saj vsi vemo, da je pomanjkanje železa tisto, ki naj bi vodilo v slabokrvnost. Kisik po vdihu vstopi v pljuča, tam pa se veže na železo v hemoglobinu. Rdeča krvnička (hemoglobin je beljakovina ki je del rdečih krvnič) skupaj s kisikom odpotuje po telesu in opravi svoje delo. Železo ima torej v krvi pomembno vlogo, saj skrbi za pravilen prenos kisika.

Zakaj sploh pride do pomanjkanja železa?

V telesu imamo precej majhno zalogo železa, ki se nahaja v vranici, črevesnih celicah, kostnem mozgu in jetrih. Iz hrane ga tudi ne absorbiramo v popolnosti, kar je v splošnem značilno za mnoge vitamine in minerale. Kot smo že zgoraj omenili, je železo del eritrocitov (rdečih krvničk), te pa vsak dan znova izdeluje kostni mozeg. Ko pride do izgube krvi (kar se pri ženskah zgodi vsak mesec), mora kostni mozeg izdelati večjo količino rdečih krvničk, s tem pa tudi hitreje izčrpa zalogo železa. Če imate v telesu dovolj zaloge vitaminov in mineralov, potem mesečno perilo ali druge manjše krvavitve telesu ne predstavljajo hujšega napora. Pri pomanjkanju železa naprimer, pa ga pri povečani proizvodnji eritrocitov kar hitro zmanjka, sploh v času nosečnosti. Težava nastane, ker ga z običajno prehrano ne vnesete dovolj v telo.

 

Faktorji, ki povečujejo tveganje za slabokrvnost so nosečnost, dojenje, krvavitve vseh vrst, razjede na želodcu, hemeroidi, močne menstruacije in stres.

 

Kakšne so posledice pomanjkanja železa?

Tisti, ki so slabokrvni, prav dobro vedo, kako zelo neprijetno je, ker so ves čas utrujeni, zaspani, celo izčrpani. Posledice dolgotrajne slabokrvnosti pa niso zanemarljive, sploh pri otrocih. Običajne posledice slabokrvnosti so zmanjšanje telesne zmogljivosti, kronična utrujenost, motnje termoregulacije, oslabljen imunski sistem in mnoga druga stanja. Pri otrocih, ki so v starosti med enim letom ter letom in pol prikrajšani za zadosten dnevni vnos železa, in imajo blago izraženo anemijo, pa lahko pride do trajnih, nepopravljivih posledic. Mednje štejemo motnjo razvoja kognitivnih in motoričnih sposobnosti, prehitro staranje v odrasli dobi in celo večjo verjetnost za razvoj nekaterih bolezni, kot je Alzheimerjeva bolezen.

 

Uradne zdravstvene trditve za živila, bogata z železom

EFSA, Evropska agencija za varnost hrane, je odobrila nekatere trditve, ki veljajo za živila z bogato vsebnostjo železa. Sodeč po the trditvah lahko tudi vidite, kako izredno pomembno je železo v prehrani. Skladno z EFSA velja, da ima hrana bogata z železom;

  • vlogo pri kognitivnih funkcijah
  • prispeva k sproščanju energije pri presnovi
  • vlogo pri nastajanju rdečih krvničk in hemoglobina
  • vlogo pri prenosu kisika v telesu
  • vlogo pri delovanju imunskega sistema
  • prispeva k zmanjšanju utrujenosti in izčrpanosti
  • vlogo pri delitvi celic

 

Absorbcija železa 

Tako kot večina vitaminov in mineralov, tudi železo potrebuje idealno okolje za dobro absorbcijo. Nekatere kombinacije u močno povečajo, druge pa zmanjšajo možnost absorbcije. Poznamo dve vrsti železa: hesko (živalskega izvora) in nehemsko (rastlinskega izvora). Pri anemiji je skoraj nemogoče, da bi zadostne količine železa lahko vnesli izključno z živili, zato zdravniki pogosto predpišejo terapije s prehranskimi dopolnili oziroma železovimi tabletami v kombinaciji z vitaminom C. Zakaj? Železo rastlinskega izvora se iz vseh virov ne more dobro absorbirati v telo, zelo pa se mu poveča zmožnost absorbcije, če ga uživate sočasno z viri vitamina C. Med živila, ki najbolj znižajo zmožnost absorbcije pa sodijo črni čaj, metin čaj, kakav in kamilični čaj.

 

Aronija, ki je že naravno izredno bogata z železom, pa vsebuje tudi naravno prisoten vitamin C, zaradi česar se železo dobro absorbira.

 

Slabokrvnost in aronija

Črnoplodna aronija je sadež z izredno visoko vsebnostjo naravno prisotnega železa, ki se tudi dobro absorbira v telo zaradi naravne prisotnosti vitamina C. Že po tri-mesečni kuri z matičnim sokom aronije boste ne le opazili razliko, temveč vam jo bodo laboratorijski izvidi zagotovo tudi pokazali. Če se želite prepričati o učinkovitosti aronije, vam predlagamo, da odidete na osnovne krvne teste, kjer vam bodo izmerili tudi vsebnost železa v krvi. Če ste slabokrvni, potem bo vaša vsebnost verjetno nizka in zdravnik vas bo opozoril na rezultat izvida. Nato naredite 3 mesečno kuro z aronijo, kjer vsak dan spijete zgolj eno šilce, torej 0.3 dl matičnega soka aronije. Po treh mesecih se ponovno odpravite na test v laboratorij in prepričani smo, da bo vaš izvid pokazal mnogo boljšo vsebnost železa v krvi, kot pa pred tremi meseci! Govorimo tako iz lastnih izkušenj, kot pričanj mnogih ljudi, ki si pri slabokrvnosti pomagajo z aronijo.

 

Šilce matičnega soka na dan je dovolj

Matični sok aronije (ki ni razredčen z vodo, je brez dodatkov in pridelan po načelih organskega kmetijstva), je zelo koncentriran z vsemi koristnimi snovmi, ki jih aronija že naravno vsebuje. Z 0.3 dl matičnega soka dnevno, boste v telo vnesli več kot dovolj železa, kalija, kalcija, vitamina P, A in C in nekatere vitamine skupine B. Vsega dobrega tudi ne sme biti preveč, niti ni potrebe po tem. Matični sok aronije je pravzaprav del vaše domače lekarne, ni pa sok za žejo. Če ste podrobno prebrali cel zapis, ste si zapomnili, da telo ne zmore skladiščiti železa. To pomeni, da ga je treba vsak dan vnašati v telo, in da z njim ne gre pretiravati. Višek železa se namreč začne odlagati na notranjih organih, kar pa je škodljivo. Zato striktno upoštevajte priporočen dnevni omerek matičnega soka aronije, ki znaša šilce dnevno. Proizvajalci, ki na embalaže sokov iz aronije napišejo višje priporočene dnevne odmerke, običajno sok aronije mešajo z vodo, ali pa se ne zavedajo kako se višek železa obnaša v telesu. Naredite učinkovito kuro tako, da vsak dan spijete 0.3 dl matičnega soka, lahko na tešče ali tekom dneva.

 

Posebna ponudba

 

 

Študije vsebnosti železa v aroniji

Študij na aroniji je bilo narejenih ogromno. Rezultati so pokazali mnoge blagodejne učinke na človekovo splošno dobro počutje. Če bi radi prebrali izsledke ene izmed raziskav, ki se osredotoča na vsebnost železa in mineralov v aroniji, si jo lahko preberete tukaj:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5451989/

 

Dodatni viri

https://www.nutris.org/prehrana/abc-prehrane/minerali/121-zelezo-v-prehrani.html

  

 

Veseli bomo, če nam boste sporočili, kako se po treh mesecih uporabe Aa aronija matičnega soka počutite. Svoje mnenje in izkušnje nam lahko sporočite na hello@sophily.si

 

Če z Aa aronija matičnim sokom po treh mesecih redne uporabe ne boste zadovoljni, vam vrnemo denar!

 

 

 

 ***DISCLAIMER: Nasveti iz tega bloga in strani Sophily.si niso nadomestilo za posvet z zdravnikom. Vse raziskave, uporabljene kot vir članka so opravljene na različnih sadežih aronije, nobena pa na aroniji, ki se uporablja za pridobivanje Aa aronija izdelkov.