Pogovor z Dejo Hauptman, oblikovalko keramike Fina Glina

Pogovor z Dejo Hauptman, oblikovalko keramike Fina Glina

Deja je ena tistih oseb, s katerimi mi je pogovor tako ljub, da običajno pozabiva na čas. Je oblikovalka gline, ali bolje rečeno izdelovalka unikatnih izdelkov iz nje. Z nami sodeluje že od samega začetka in nam omogoča, da so fotografije naših receptov še lepše – na njeni brezčasni keramiki. Pa čeprav jo poznamo in pogosto občudujemo njene izdelke, smo šele čez njeno pripoved doumeli, kako globoka in vseobsegajoča je njena ljubezen do gline. Verjamemo, da boste tudi vi skozi branje pogovora začutili, kaj to pomeni uživati hrano iz ročno izdelanih krožnikov in skodelic.

Deja, kako si sploh prišla na idejo oblikovanja gline in lansiranja svojih produktov?

Študirala sem na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, smer unikatno oblikovanje, kjer je bilo največ poudarka na steklu in keramiki. Tam sem se začela prvič zares spoznavati s keramiko in golim materialom – glino namreč. Vanjo sem se pri priči zaljubila, saj sem takoj začutila povezanost z njo. Bilo je kot ljubezen na prvi pogled, le da je bilo pri nama z glino na prvi dotik. Začutila sem, da si želim z glino ustvarjati in to ljubezen tudi spremeniti v poklic.

 

Glina zame pomeni sprostitev, prizemljitev, stik z naravo in prakso potrpežljivosti. Je podobno kot praksa joge na nek način. Glina je mehka in vpije vse, kar tvoje roke izražajo med oblikovanjem, kar meni predstavlja intenziven stik s sabo in z naravo. Obenem pa, kakorkoli se to sliši, glina tudi čuti mene, ko ustvarjam z njo – enako kot peki pravijo za kruh, ki ga gnetejo. Preden odidem v atelje se moram umiriti in tudi mentalno pripraviti na ustvarjanje. Če bi se dela lotila jezna ali vznemirjena, potem izdelki ne bi uspeli, kot sem si zamislila.

 

Tvoji dizajni so zelo zemeljski, tako po barvah kot oblikah. Kje iščeš navdih zanje?

V naravi, vedno. Sem človek, ki ne more živeti brez vsakodnevenga stika z naravo. Inspiracijo najdem vsak dan znova, saj res veliko časa preživljam v gozdu. Ljudje tudi potrebujemo prizemljitev, ki si jo zagotavljamo na različne načine – jaz jo dobim najprej v naravi in potem jo potrebujem tudi v lastnem domu, zato se trudim košček narave prinesti v dom. Barve, ki jih uporabljam, so zemeljske, nevtralne, saj s tem prinašajo naravo v dom, na mizo, v kulinariko.

 

Pri svojih izdelkih se držim tudi »pravila«, ali bolje rečeno notranjega vzgiba, želje, da glini pustim biti glina. To dosežem tako, da izpostavljam lastnosti materiala (grobost v kombinaciji z glazuro prinaša kontraste materiala in predstavlja kontraste, ki jih najdemo tudi v naravi) in jih ne skrivam za preveč glazure ali preveč živahnimi barvami. Vse moje barvne palete so zemeljskih tonov, saj je glina zemlja. To so posebnosti mojega dizajna in vsakemu izdelku dajem možnost, da prikaže karakteristike vsakega uporabljenega materiala. Uporabljam namreč različne vrste gline in glazur.

 

Ko izbiram vrste gline in glazure, imam pred očmi scene iz gozda, prst v različnih letnih časih, barvo zemlje po dežju, svetlo mehkobo mivke – torej vse, kar izvira iz zemlje. To so moje barve, materiali in dizajni. Njim se pridružujejo še opečnati teni in bele glazure, ki prepuščajo videz gline pod njo in ustvarjajo nove odtenke.

 

Kaj ti pomeni keramika kot servirna podlaga za hrano? Meniš, da je hrana drugačna, ko je postrežena na ročno izdelani keramiki?

Vsekakor je razlika očitna, že v miselnosti. Verjamem, da ko človek predse dobi krožnik, ki pritegne njegovo pozornost, ga s tem tudi vsaj za trenutek vrne v sedanji trenutek, k hrani, k užitku ob jedi. S svojo keramiko si želim, da bi ustvarjala tudi zavedanje o pomembnosti hrane, ki jo vnašamo v telo in o načinu, kako to počnemo. Želim si, da bi ljudje začutili stik s hrano, ki je pred njimi. To je tudi razlog, zakaj so moje skodelice brez ročaja. Včasih kdo reče, da se bo opekel. Pa sploh ni res. Kajti velja, da če je hrana prevroča za dotik, je prevroča tudi za v telo in skodelica brez ročaja se ne segreje preveč, če tekočina v njej ni več vrela. Tako je pravzaprav odličen pripomoček za preverjanje ali je temperatura napitka primerna za uživanje ali ne.

 

Za ljudi je tudi izredno pomembna in prijetna toplota. Ko primeš v roko skodelico čaja imaš popolnoma drugačno izkušnjo, še držiš za ročaj, ki te mentalno in fizično spet ločuje, ustvarja distanco z nečim, kar boš vnesel v telo. Če pa držiš skodelico z obema rokama, čutiš toploto napitka, obenem pa površino skodelice (moje so hrapave in ustvarjajo dodaten stik z naravo). Z linijo skodelic brez ročaja uporabnikom tudi omogočam pristen stik z glino, kar je rdeča nit vsega mojega dela in stik, ki ga imam jaz med obdelavo gline, se tako prenese v stik, ki ga ima stranka s skodelico.

 

Ko piješ čaj ali drug napitek iz skodelice brez ročaja, se na nezavedni ravni zgodi še en premik – vzameš si čas za uživanje ob napitku, saj te skodelica malodane prevzame. Tako je cel krog zaključen in namen mojega dela opravljen, saj je moja naloga, da delam tudi na pozitivnih občutkih uporabnika in prisotnosti pri hranjenju.

 

Kaj te je pripeljalo do sodelovanja z nami in kje vidiš vzporednice med Fino Glino in Sophily blagovnima znamkama?

Splet okoliščin je tako nanesel, da sva se z Živo spoznali in ujeli. Sodelovanja z enako mislečimi ljudmi in podjetji so zame zelo pomembna. Verjamem namreč v moč povezovanja in s tem tudi deljenja znanja. Sodelovanje med različnimi umetniki in znamkami je po mojem mnenju ključno za uspeh, saj čisto sam ne boš daleč prišel. Rada tudi spoznavam nove ljudi, si širim obzorja, dobivam novo perspektivo in nasploh uživam v medsebojni podpori, kjer povezovanje pomeni več kot zgolj dobrobit za obe strani.

 

Sophily blagovna znamka me je prepričala s svojo zgodbo in pristnostjo, ki se jo čuti. Vidi se namreč, da želite res najboljše za svoje kupce, da prodajate kakovostne izdelke in ljudi tudi izobražujete. Niste usmerjeni na prodajo zgolj zaradi prodaje, temveč zaradi izdelkov, ki dejansko doprinesejo nekaj dobrega ljudem. Tukaj vidim največjo povezavo z vami, saj enako tudi moja znamka Fina Glina ljudem prinaša zavest in možnost, da storijo nekaj dobrega zase. V resnici imamo enak cilj in to je boljše življenje naših strank. Ni važno, ali so vaši in moji izdelki čisto drugačni, dokler je mentaliteta enaka, je povezovanje eno samo veselje. Sodelujem tudi z drugimi umetniki in ljudmi iz drugih branž in najbolj uživam v »blagovno-storitveni izmenjavi« - da torej eden drugega podpiramo.

 

Tudi sicer veliko daš na naravno, zdravo, pristno. So ti zato naši produkti všeč? Kako aronijo in izdelke iz nje sicer razumeš?

Zelo všeč mi je matični sok aronije, saj je okusen in zdrav. Sicer pa so mi vaši produkti všeč zaradi vašega pristopa do njih – spremljate jih od nasada dalje in dejansko poznate vse procese pridelave aronija izdelkov. Niste v branži zdrave hrane zaradi trenda, temveč vam je dejansko mar. Ko sem slišala vse vaše osebne zgodbe, kako vse vam je aronija v življenju že pomagala, sem vedela, da ste resnični in da želite tudi drugim ljudem omogočiti dostop do enakih pozitivnih učinkov. Na koncu pa, tako kot vi verjamete v moje izdelke zaradi lastne izkušnje, tudi jaz verjamem v vaše zaradi vas. Ljudje smo tisti, ki naredimo razliko.

 

Dejo Hauptman in njene izdelke najdete na Facebooku in Instagramu Fina Glina.